Wizja Szkoły

Dydaktyka

  • szkoÅ‚a przekazuje uczniom rzetelnÄ… wiedzÄ™ i praktyczne umiejÄ™tnoÅ›ci niezbÄ™dne do powodzenia w dalszej edukacji,
  • stwarza Å›rodowisko sprzyjajÄ…ce uczeniu siÄ™,
  • jest placówkÄ… o wysokim poziomie nauczania,
  • stosuje motywacyjny system oceniania uczniów, otaczajÄ…c opiekÄ… uczniów zdolnych oraz majÄ…cych kÅ‚opoty w nauce, poprzez organizacjÄ™ dodatkowych zajęć pozalekcyjnych,
  • dobiera metody, formy i zadania odpowiednie do potrzeb i możliwoÅ›ci konkretnego dziecka,
  • inspiruje uczniów i nauczycieli do dziaÅ‚aÅ„ twórczych i samorozwoju,
  • rozbudza ciekawość, zainteresowania i uzdolnienia uczniów poprzez organizowanie zróżnicowanych zajęć pozalekcyjnych,
  • realizuje projekty edukacyjne,
  • organizuje konkursy i zawody wyzwalajÄ…ce w uczniach chęć współzawodnictwa,
  • uczy wykorzystywania informacji z różnych źródeÅ‚ wiedzy oraz efektywnego posÅ‚ugiwania siÄ™ technologiÄ… informacyjnÄ…,
  • ksztaÅ‚ci umiejÄ™tność posÅ‚ugiwania siÄ™ jÄ™zykiem obcym przygotowujÄ…c uczniów do życia w Europie i Å›wiecie,
  • stwarza przyjaznÄ… atmosferÄ™ dla dzieci i ich rodziców,
  • dostosowuje realizacjÄ™ programu dydaktycznego do potrzeb uczniów,
  • systematycznie podnosi poziom wyksztaÅ‚cenia kadry pedagogicznej. 
 
Wychowanie i opieka
 
  • szkoÅ‚a wdraża program wychowawczy oraz programy profilaktyczne w codziennym życiu,
  • zapewnia uczniom i nauczycielom komfortowe warunki do nauki i pracy,
  • jest szkoÅ‚Ä… bezpiecznÄ… i kameralnÄ…, wolnÄ… od przemocy, narkotyków i alkoholu,
  • wskazuje uczniom wÅ‚aÅ›ciwe postawy wobec siebie i innych,
  • rozwija w uczniach przywiÄ…zanie do tradycji, tożsamoÅ›ci narodowej i europejskiej,
  • promuje zdrowy styl życia i Å›wiadomość ekologicznÄ…, 
  • zdecydowanie reaguje na przejawy agresji i patologie w zachowaniu uczniów,
  • uczy poszanowania mienia i pracy innych,
  • systematycznie współpracuje z rodzicami uczniów lub prawnymi opiekunami i instytucjami Å›rodowiska lokalnego,
  • uÅ›wiadamia znaczenie rodziny w życiu jednostki i spoÅ‚eczeÅ„stwa,
  • zapewnia opiekÄ™ specjalistów: psychologa i pedagoga,
  • organizuje pomoc materialnÄ…, dożywianie oraz opiekÄ™ nad uczniami z rodzin gorzej sytuowanych,
  • dba o dyscyplinÄ™, porzÄ…dek, sumienne wypeÅ‚nianie obowiÄ…zków,
  • przygotowuje do dojrzaÅ‚ego uczestniczenia w życiu spoÅ‚ecznym,
  • respektuje zasady demokratycznego funkcjonowania spoÅ‚ecznoÅ›ci uczniowskiej,
  • ocenia uczniów rzetelnie, bezstronnie i obiektywnie,
  • integruje spoÅ‚eczność szkolnÄ… poprzez organizowanie ciekawych spotkaÅ„, wycieczek, wspólne obchodzenie ważnych rocznic i Å›wiÄ…t.
Baza dydaktyczna i organizacja szkoły
 
  • szkoÅ‚a jest wyposażona w nowoczesne Å›rodki dydaktyczne, sprzÄ™t komputerowy i multimedialny oraz monitoring,
  • systematycznie wzbogaca zasób zbiorów bibliotek szkolnych w nowoÅ›ci czytelniczo-medialne,
  • podejmuje starania o pozyskanie dodatkowych Å›rodków finansowych, w tym: EFS, sponsoring,
  • oszczÄ™dnie i racjonalnie gospodaruje Å›rodkami finansowymi przydzielonymi z budżetu,
  • współpracuje z organem prowadzÄ…cym szkoÅ‚Ä™ i wspólnie ustala kierunki rozwoju,
  • dba o wÅ‚aÅ›ciwÄ… dyscyplinÄ™ i organizacjÄ™ pracy szkoÅ‚y, inspirujÄ…cą do dziaÅ‚aÅ„ twórczych,
  • zapewnia kadrze możliwość rozwoju przez formy doskonalenia zawodowego,
  • tworzy motywujÄ…cy do pracy i dziaÅ‚ania system nadzoru pedagogicznego,
  • nawiÄ…zuje współpracÄ™ z innymi szkoÅ‚ami i placówkami (w tym zagranicznymi) w celu wzajemnej wymiany doÅ›wiadczeÅ„
  • systematycznie bada jakość pracy i oferowanych  usÅ‚ug, rozpoznaje mocne i sÅ‚abe strony i uwzglÄ™dnia je przy planowaniu dalszego rozwoju.
 
NASZ ABSOLWENT
 
  1. Ma poczucie przynależność do społeczności szkolnej, środowiska, regionu, kraju, otwarty na świat.
  2. Prezentuje postawÄ™ patriotycznÄ….
  3. Zna i respektuje prawa człowieka, jest otwarty na innych i tolerancyjny.
  4. Potrafi radzić sobie w różnych sytuacjach, jest samodzielny w myśleniu, działaniu, odpowiedzialny za własne wyniki w nauce.
  5. Dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych.
  6. W szkole czuje siÄ™ bezpiecznie, dostrzega troskÄ™ o zabezpieczenie swoich potrzeb.
  7. Zna i przestrzega zasad samorządności i demokracji.
  8. Korzysta z różnych źródeł informacji i osiągnięć kultury. 
  9. Wrażliwy na piękno przyrody, szanuje i rozumie potrzebę ochrony środowiska. 
JesteÅ› na dole strony
Joomla template by ByJoomla.com
Wykonanie: mgr in¿. Les³aw Gutwiñski (2012)